Choreografisch creëren als strategie

Deze training gaat dieper in op het proces van verandering en vernieuwing in een leeromgeving.

Choreograferen is geen werkwoord met een vanzelfsprekende betekenis zoals zitten of lopen, maar impliceert een betrokken en ondernemende houding. In een tijd waar niets onbetwistbaar lijkt en verbondenheid onder spanning staat is choreografisch creëren een kansrijke manier om vraagstukken te ontrafelen, betrokkenheid te genereren en mensen in beweging te krijgen.

De belangstelling om kunst te gebruiken om management- en organisatieprocessen te begrijpen neemt toe. Maar het zijn niet de theoretische modellen of statements die ons creatief maken. Het is het creërende proces zelf dat ons in staat stelt de wereld, situaties, mensen, anders te beschouwen en begrijpen.

De training wordt gegeven aan een schoolteam dat ook echt 'kunst in leren' meer handen en voeten wil geven in de dagelijkse lespraktijk. De inhoud van de training wordt door middel van een (telefonisch) interview met de schoolleiding en een vragenlijst voor het team, specifiek voor de school opgebouwd rondom onderwerpen uit het boek 'Choreografisch creëren als strategie'. 

choreografisch creeren

Specificaties

Doelgroep
Schoolteam/Leerkrachten
Trainer
Alexandra van der Hilst
Thema
Creatieproces, werkvormen
Categorie
Teamtraining
Data
In overleg met de school
Duur
Tenminste 2 dagdelen, kan uitebreid worden met aanvullende dagdelen
Prijs
Op aanvraag, bij Cultuurkwadraat

Contactformulier