Doelen en resultaten
- De leerkrachten hebben hun vaardigheden binnen de discipline dans verdiept.
- De coaching door Little Doll Dance Company maakten de leerkrachten deskundiger.
- De leerlingen krijgen van groep 1 t/m 8 gestructureerd dansonderwijs.
Leerkrachten van de Jan van Schengenschool geloven erin. Zelf danslessen geven past bij hun cultuuronderwijs en is leuk en zinvol. De school werkt met De Cultuur Loper en waren op zoek naar een manier om leerkrachten meer handvatten te geven bij het geven van danslessen, maar dan wel zo praktisch mogelijk en passend bij de school.
De Jan van Schengenschool in Heinkenszand wilde dat het leerkrachtenteam zelf danslessen kan geven om deze discipline bij de leerlingen verder versterken. Daarvoor maakten icc’ers Anneke Rentmeester en Elly Boomman, dansdocente Alina Jacobs van Little Doll Dance Company en Cultuurkwadraatadviseur Renske een plan van aanpak. Het plan voorziet in inspiratielessen in opbouw per leeftijdsgroep, een reader met aanvullende lessen en coachingsmomenten met het leerkrachtenteam. Met de voorbeelden, handvatten én alle tips van Alinda konden ze zelf de lessen voortzetten en van groep 1 tot en met 8 structureel verder werken aan het dansonderwijs.
Toen de leerkrachten zelf zagen hoe dansdocente Alina de lessen met de leerlingen aanpakt en na afloop zelf met haar aan de slag gingen, waren ze om. Je ziet hoe de leerlingen ervan groeien en dat is wat we met ons onderwijs willen. – Leerkracht, Jan van Schengenschool
Doelen en resultaten
Cultuurkwadraat verstuurt ieder kwartaal een inspirerende nieuwsbrief.
Wil je de nieuwsbrief in jouw mailbox ontvangen? Schrijf je dan in.