
Van januari t/m juni 2019 vormden zeven gemotiveerde deelnemers uit het onderwijs en de cultuursector samen met Cultuurkwadraat en de HZ University of Applied Sciences de PLG Cultuureducatie. Iedere deelnemer deed een actieonderzoek dat was gericht op het duurzaam verbeteren van cultuureducatie op hun school of scholen.
"In alle fases van mijn onderzoek en creatief proces zijn mijn mede-PLG'ers van essentieel belang geweest. Krachtig, critical friends, open, elkaar versterkend, verhelderend, warm, empathisch en inspirerend!" – deelnemer Anita.
Tijdens de feestelijke slotbijeenkomst klonk onder meer een strijdlied over muziekonderwijs, maakten deelnemers zelf-verviltte knopen en kreeg iedereen een pakketje ‘hersenspinsels’ mee naar huis: een kaartenset om creatief denken in de klas te stimuleren.
De inhoudelijke opbrengsten van de PLG-onderzoeken delen we binnenkort op de website van Cultuurkwadraat.
Vanaf januari 2020 is er een nieuwe kans om deel te nemen aan een PLG cultuureducatie. Heb jij een vraag rondom het verbeteren van cultuuronderwijs op school? En wil je die onderzoeken met steun van de leergemeenschap? Lees dan hier mee of meld je alvast aan.